היגיינה נשית – מדריך לנערות ומתבגרות

קיבלתי מחזור – מה לעשות? באיזה מוצר היגייני להשתמש? מהם היתרונות והחסרונות?

מוצרי היגיינה נשית – מדריך לנערות (וכל אחת אחרת שרוצה להתעדכן):

מוצרי היגיינה נשית חיוניים במהלך הווסת. 
קיימים כיום מספר מוצרים זמינים עבור נערות מתבגרות, ועבור נשים, ביניהם תחבושות היגייניות, טמפונים, גביעוניות ותחתוני מחזור. 

תחבושות היגייניות:

התחבושות ההיגייניות הן חד פעמיות, עשויות מחומרים סופגים, כמו כותנה או סיבים סינתטיים, ונלבשות בתוך התחתונים כדי לספוג את זרימת הווסת. קלות השימוש, וזמינות בספיגה מגוונת. החסרונות של התחבושות ההיגייניות כוללים את הצורך בהחלפה תכופה ואת העובדה שהתחבושות ההיגייניות עלולות להיות מגושמות ולבלוט דרך הבגדים. 

טמפונים: 

הטמפונים עשויים מחומר סופג המוחדר לנרתיק על ידי הנערה/ אישה כדי לספוג את הדימום הווסתי. גם הם חד פעמיים ונמכרים בגדלים שונים. הטמפונים דיסקרטיים וקלים לשימוש. הטמפונים גם מספקים תחושת חופש ומאפשרים פעילות גופנית רגילה בהשוואה לתחבושות היגייניות. סיבוך נדיר בשימוש בטמפונים היא תסמונת ההלם הרעיל – זיהום חיידקי בעקבות טמפון שנשכח זמן ממושך בנרתיק. 

גביעוניות:

הגביעוניות הן חלופה רב פעמית לטמפונים ולתחבושות היגייניות. הן עשויות מסיליקון רפואי, בעלות צורת כוסית/ פעמון, רכות או קשיחות, נמכרות במספר גדלים ומוחדרות על ידי הנערה או האישה לנרתיק כדי לאסוף את זרימת הווסת. גביעוניות הן ידידותיות לסביבה, חסכוניות וניתנות לשימוש עד 12 שעות. גביעונית ממוצעת יכולה לאגור כמות דימום שסופגים 2-3 טמפונים.
החסרונות של הגביעוניות כוללים את העלות הראשונית, לעתים קושי בהכנסה והוצאה וכן הצורך בניקיון נכון. 

תחתוני מחזור:

סוג חדש יותר של מוצר היגיינה נשית. תחתוני המחזור עשויים מחומרים סופגים. היתרון של תחתוני המחזור הם היותם ידידותיים לסביבה, בעוד החסרונות מתבטאים בצורך בכביסה תכופה והעובדה שתחתוני המחזור סופגים פחות בהשוואה למוצרי היגיינה נשית אחרים. 

לסיכום:

ישנם מספר מוצרי היגיינה לשימוש בתקופת המחזור, לכל מוצר יתרונות וחסרונות משלו. חשוב לנערות מתבגרות להתנסות במוצרים שונים כדי למצוא את המוצר המתאים ביותר עבורן ועבור אורח חייהן. 

לקביעת תור